Bækkehuset

I forhold til skolerne er “Bækkehuset” er et led i bestræbelserne for at tilbyde alternative “rum” i undervisningen indenfor alle fag, men med hovedvægten på de naturfaglige. Derfor skal booking af Bækkehuset hovedsageligt ske med en naturvidenskabelig og undersøgende dagsorden for øje.

Naturskolens muligheder i forhold til daginstitutionerne er, at tilbyde flere muligheder for leg og fordybelse gennem en mere naturlig tilgang til omgivelserne end i institutionen,  her er der sciencetilgangen der skal være i fokus.

Gennem sin placering op til de store eng-, sø- og mosearealer i Vallensbæk/Ishøj, tilbyder stedet en enestående mulighed for brug af naturen både rekreativt og fagligt.
For at opnå dette tilbyder vi et grønt område omkring huset med få restriktioner. Der kan leges, graves, tændes bål, klatres osv. alt selvfølgelig i overensstemmelse med god opførsel i naturen.

Stedet og ikke mindst de omkringliggende områder giver også brugerne mulighed for at tilrettelægge en anderledes dag med fokus på samarbejde og klassetrivsel.

Vejledning og hjælp i forbindelse med besøg
Louise Hoffbeck har blandt andet til opgave at udvikle læringsmateriale og aktiviteter til Bækkehuset, som inspirerer til leg & læring i naturen. Louise står også til rådighed med ideer og oplysning om hvilke muligheder, der er på naturskolen, samt den omkringliggende natur, og bistår gerne med hjælp ved særlige anledninger.

Bækkehuset bookes via Aula

Kontakt til Bækkehuset

• Bækkehuset
    Vejlegårdsvej 95
    2625 Vallensbæk

Faglig leder:
    Louise Hoffbeck
    lhf01@vallensbaek.dk

Center for Børn og Unge
    cbu@vallensbaek.dk

• Følg os gerne på Facebook: Bækkehuset leg og læring i naturen

materialer i Bækkehuset

Shape Created with Sketch.