Tekst

Tekst:

Hvis du ønsker at arbejde med skriftligt arbejde ved anvendelse af Skoletube værktøjer kan nedenstående programmer være relevante for dig:

Book Creator
Relevant for 0.-9. årgang

BookCreator

Med Book Creator på Skoletube kan alle lave bøger. Programmet er et rigtigt fint program til dig der ønsker at lave multimodale tekster. Book Creator fungerer både til iPad og PC.

Kom godt i gang med Book Creator på iPad:

Introduktionsvideoer til Book Creator på iPad: Video 55-72 på Skoletube

Kom godt i gang med Book Creator på PC:

Introduktionsvideoer til Book Creator på PC: Video 1-54 på Skoletube

Explain Everything
Relevant for 0.-9. årgang

Explain Everything

Explain Everything er et interaktivt tavleprogram til digitale enheder (såsom smartphones, tablets og computers) der kan bruges til at skabe præsentationer, animationer og videoer. Det giver eleverne mulighed for at importere billeder, videoer, lyd og tekst, og derefter arbejde med disse elementer ved hjælp af et væld af værktøjer til tegning, skrivning og redigering.

Kom godt i gang med Explain Everything på iPad:

Introduktionsvideoer til Explain Everything på iPad findes her.

Kom godt i gang med Explain Everything på PC:

Introduktionsvideoer til Explain Everything på PC findes her.

Tiki Toki
Relevant for 3.-9. årgang

tikitoki

Lav tidslinjer med dine elever eller i forbindelse med dine egne undervisningslektioner. Samarbejd flere personer om tidslinjer. I Tiki Toki kan du lave både 2D og 3D tidslinjer. Tiki Toki fungerer i browser på både iPad og PC.

Kom godt i gang med Tiki Toki:

Introduktionsvideoer til Tiki Toki findes her.