Makerspaces i Vallensbæk kommune

Velkommen til Vallensbæk Kommunes hjemmeside for Maker Spaces og IT. På denne hjemmeside  kan du få et indblik i hvor der er Maker Spaces i Vallensbæk Kommune og informationer, introduktioner og praksiseksempler på hvordan teknologierne kan anvendes i praksis.

Alle besøgende på hjemmesiden kan hjælp til at komme i gang med at anvende de forskellige teknologier der findes i vores Maker Spaces og de forskellige apps og programmer der findes på lærer og elev PC’er og iPads.

Som pædagog og lærer kan du under fanen forløb i fagene få inspiration til kommende undervisningsforløb- og aktiviteter igennem tidligere afholdte UiU undervisningsforløb på skolerne i Vallensbæk Kommune.

Forløbene er inddelt i følgende grupper: sprogfagene, kulturfagene, naturfagene, samt praktiske og musiske fag

Som borger kan du tilgå de forskellige Maker Club arrangementer der afholdes i Vallensbæk Kommune her på hjemmesiden.

Makerspaces på Skolerne

Egholmskolen

egh

Makerspace på Egholmskolen er et åbent læringsmiljø. Makerspacet er en del af skolens PLC-miljø. I makerspacet er der forskellige præsentations- og fordybelseszoner. På dette stilbillede herunder kan I se, hvor makerspacet er placeret.

egholmskolen makerspace

På videoen herunder kan du få et lille indblik i Egholmskolens makerspace.

Vallensbæk Skole

val

Makerspace på Vallensbæk Skole findes i kælderen i udskolingsafdelingen, og har en række forskellige arbejds-, præsentations- og produktionszoner. Der er rig mulighed for at arbejde med dine idéer på en række forskellige måder. Hvis du har behov for at få indblik i hvor makerspace er placeret, så benyt billedet herunder.

makerspace vallensbæk skole

Hvis du ønsker at se hvordan makerspacet på Vallensbæk Skole ser ud, kan du dykke ned i det i denne stemningsvideo.

Video fil

Pilehaveskolen

pil

Makerspace på Pilehaveskolen findes til højre når du kommer ind på skolen, ved at benytte hovedindgangen. Makerspace er i kælderplan. Makerspacet har god plads, og byder op til at flere klasser og grupper kan arbejde der på samme tid. Har du behov for at få yderligere indblik i placeringen af makerspacet, så se venligst nedenstående billede.

makerspace pilehaveskolen

Ønsker du at få indblik i placeringen og indholdet i makerspacet så kan du se denne lille film, som viser opbygningen og teknikken i makerspacet på Pilehaveskolen.