PC

I Vallensbæk Kommunes skoler ønsker vi, at give vores elever adgang til moderne teknologi for at fremme deres læring og udvikling. Eleverne på 4. til 9. årgang får derfor stillet en computer til rådighed, hvilket åbner døren for en række spændende undervisningsmuligheder på tværs af fagområder.

Computere kan give muligheden for at differentiere undervisningen og tilpasse opgaver og ressourcer til den enkelte elevs niveau og behov. Computere åbner op for en verden af information og ressourcer, som eleverne kan bruge til at udforske og dykke ned i forskellige emner. Computere muliggør samarbejde på tværs af klassen eller endda på globalt plan. Elever kan arbejde sammen om projekter, dele viden og kommunikere online.

At integrere computere i undervisningen hjælper eleverne med at udvikle vigtige digitale færdigheder, som er afgørende i det moderne samfund og arbejdsmarked. Elever og lærere kan drage fordel af onlineværktøjer til at give og modtage feedback hurtigt og effektivt. Dette understøtter en kontinuerlig forbedring af elevernes præstationer.

PC i fagene

På denne side kan I få indblik i hvordan eleverne og I kan anvende PC'erne i fagrupperne: