Forløb og aktiviteter

Under dette faneblad er der masser af forslag til aktiviteter. De er forsøgt grupperet i underkategorier. Der findes et væld af forslag til, hvad man kan lave på mange portaler, så her er bare et udvalg af aktiviteter/undervisningsforløb som passer godt til Bækkehuset, se det som inspiration og kontakt mig altid gerne for jeres helt egne ideer, så skaber vi mulighederne sammen.

Æbledag - sank æbler i Vallensbæk, most æbler, lav æblegrød, bag æbler med kanel over bål, tør skiver af æbler, æblemarmelade til på pandekager..MUMS!

Bag brød i Bækkehuset - lav pizzaer i pizzaovnen, bag grydebrød, snobrød, fladbrød

Sødt eller sundt over bål- lav pandekager over bål, bag æbleskiver over bål, varm jer på bålsuppe.

Historiske dage- vikingedag, middelalderdag eller tilbage til H.C. Andersens til.

Håndværk og design i Bækkehuset - pileflet, filtning, snitning, lerperler på bål, slynge bånd, male med kul, rulle bivokslys

Undersøg biodiversiteten på land - fokus på science

Undersøg biodiversiteten i vand - undersøg Bækkehusets lille vandhul eller gå 400m til åen i skovmosen.

Teambuilding - Alene i vildmarken, opsætning af lavou, tænd bål, hug brænde.

Spil naturbingo- blade, former, farver, forskellige naturgenstande

Navigation- byg et kompas, brug kompas, orienteringsløb, GPS- løb

Naturkrea- brug naturens materialer til kunstværker.

Naturlitteratur- Astrid Lindgrenløb, H.C. Andersenløb

Jeg pakker gerne en aktivitetskasse til jer som I kan bruge i Bækkehuset eller låne med til jeres skole eller daginstitution.

Jeg vil løbende lægge bud på undervisningsforløb i Bækkehuset op på Meebook. I kan finde dem under faget Bækkehuset, og I skal søge i Share it --> Alle institutioner.

HUSK også at besøge disse portaler, hvor der findes en masse undervisningsforløb og aktiviteter til alle fag:

• Skoven i Skolen –   er en side med masser af inspiration til undervisning og aktiviteter i det højloftede klasseværelse. Siden er spækket med ideer til undervisning og sociale aktiviteter i uderummet.

www.skoveniskolen.dk

• Naturkatapulten – siden  er en del af Danmarks Naturfredningsforenings meget store tilbud af aktiviteter i naturen for små og store. Her kommer ugentligt nye aktivitetsforslag som passer til årstiden.

www.naturkatapulten.dk

Et bud på et årshjul i Bækkehuset kunne også være

Januar: Vinterbål

Februar: Regn med grankogler