Cue

Cue er en robot, der er designet til at undervise elever i grundlæggende programmering. De kan følge linjer, udføre kommandoer og reagere på forskellige stimuli ved hjælp af sensorer. Cue kan også forbindes til en computer via Bluetooth, så eleverne kan programmere dem og se, hvordan de reagerer i realtid. Cue er populær i skoler som en måde at gøre programmering tilgængelig og sjov for elever fra ca. 3. klasse og op. Cue kan bruges på en række forskellige måder i undervisningen, her er nogle idéer:

• Introduktion til programmering: Eleverne kan bruge appen Cue til at lære de grundlæggende koncepter i programmering, som at give kommandoer og styre robotterne.
  • Matematik: Eleverne kan bruge Cue til at løse matematiske problemer og øve forskellige matematiske koncepter, fx måling af afstande og regning med tider. Her kan elever laver baner med tape på gulvet, hvor Cue skal låse forskellige opgaver på sin færd igennem banen.
  • Teknologiforståelse: Eleverne kan bruge robotterne til at lære om teknologiforståelse, f.eks. ved at undersøge hvordan robotterne fungerer og hvordan de kan bruges i verden omkring dem.
  • Kreativitet: Eleverne kan bruge Dash and Dot til at skabe historier og projekter, fx ved at designe en scene for robotterne at bevæge sig rundt i eller lave en robot-forestilling.
  • Samarbejde: Eleverne kan arbejde sammen i grupper og samarbejde om at designe og programmere robotterne.

Cue robotterne er nemme at bruge og pålidelige, og de har mange interaktive muligheder, som gør det til en god måde at engagere eleverne på.

Kom godt i gang med Cue

Video fil