Minecraft : Education edition

Minecraft Education Edition er en særlig udgave af det populære computerspil Minecraft, der er specielt designet til undervisningsformål. Spillet indeholder mange af de samme funktioner og elementer som den oprindelige version af Minecraft, men med nogle ekstra værktøjer og funktioner, der er specielt designet til at støtte læring og undervisning.

Med Minecraft Education Edition kan lærere oprette virtuelle undervisningsmiljøer, hvor eleverne kan lære og samarbejde omkring en lang række emner, såsom matematik, naturvidenskab, historie og sprogfag. Spillet giver lærere mulighed for at tilpasse spillets indstillinger, inkludere specielle undervisningsressourcer og værktøjer, og evaluere elevernes fremskridt og resultater.

Minecraft Education Edition kan også bruges som en platform til at udvikle elevernes digitale færdigheder og kreativitet. Eleverne kan opbygge og dele deres egne virtuelle verdener, eksperimentere med kodning og robotteknologi og udvikle samarbejdsevner og problemløsningskompetencer.