Lyd

Hvis du ønsker at arbejde med lyd på Skoletube kan nedenstående programmer være relevante for dig:

Soundation
Relevant for 4.-9. årgang​​​​​

Soundation

Soundation er et online musikproduktionsværktøj, der giver brugerne mulighed for at skabe, redigere og dele musik ved hjælp af en række digitale instrumenter og effekter. Det kan bruges af både erfarne musikere og amatører til at skabe og samarbejde om musikprojekter.

Kom godt i gang med Soundation på PC:

Introduktionsvideoer til Soundation på PC findes her.

FindTheTune
Relevant for 0.-9. årgang​​​​​

findthetune

FinTheTune (også kaldet Apollo Music) er et online musikbrowser, der giver brugerne mulighed for at downloade musik, lydeffekter og lydspor til brug i podcast, filmproduktioner og meget andet.

Kom godt i gang med Findthetune på PC og iPad:

Voicerecorder
Relevant for 0.-9. årgang​​​​​

Voicerecorder

kan dele og se videoer, der er relevante for undervisningen. Platformen er målrettet mod skolebrug, og den er designet til at gøre det nemt for lærere at finde og bruge videoer i undervisningen. Videoerne kan være alt fra korte film om forskellige emner til lektioner optaget af lærere selv. Skoletube er især nyttigt, når det kommer til at give eleverne ekstra læring og øvelse i et emne, udenfor klasseværelset.