iPad i Sprogfagene

iPad kan anvendes på en række forskellige måder i de sproglige fag, på denne side giver vi visuelt indblik i nogle af de forskellige værktøjer, og hvordan de kan sættes i spil i praksis. Denne side tager udgangpunkt i hvordan iPad kan bruges til at forfatte forskellige typer af bøger, tegneserier, lydoptagelser og lignende. Vi starter ud med et forløb om boganmeldelser i dansk.

Boganmeldelser
3. årgang
Dansk

Video fil

Ovenover kan I se en lille stemningsvideo fra forløbet. Klassen har arbejdet med at opsætte en klassekanal i Book Creator online, herefter er der skabt en boganmeldelsesskabelon. Den har eleverne arbejdet med i klassen og makerspace, med fokus på at gøre skabelonen unik og personlig, og formidle teksten på den måde der giver bedst mening for eleven. Eleverne har i dette forløb arbejdet med Book Creator online i browser.

For at komme godt i gang med Book Creator kan I se Skoletube videoerne her - her kan I få indblik i at skabe biblioteker for klasserne, som på billedet herunder.

book creator bibliotek

For at skabe indhold i Book Creator trykkes der på "ny bog" herefter tilføjer du indhold på "+". Her kan der indsættes billeder, tegnes, skrives og optages lyd. Du kan indsætte links, figurer og meget mere. For at redigere farve, størrelse og udtryk trykkes der på "i".

Book creator indhold

Download boganmeldelse skabelonen her