Maker-skole

I Vallensbæk Kommune introducerer vi i skoleåret 2023/24 Maker Skole. Maker Skole er et sted hvor ansatte på tværs af professioner kan mødes og arbejde om et fælles emne eller teknologi. Maker Skole afholdes 4 gange årligt, med 4 forskellige temaer.

Herunder kan I se de kommende events:

Arbejd med lyd i praksis

Slut:

Vi vil gerne invitere jer til en spændende workshop om lydproduktioner. Workshoppen vil handle om, hvordan man kan bruge iPad, PC og podcast-udstyr til at producere podcasts på tværs af fag, som kan bruges i alle klasser.
Vi vil præsentere jer for forskellige værktøjer og metoder til at producere podcasts og hjælpe jer med at komme i gang med at bruge dem i undervisningen. I vil lære, hvordan man kan bruge lydproduktioner og podcast som en effektiv og sjov måde at lære på, og hvordan man kan inddrage borgerne i processen.
Workshoppen vil være en kombination af små oplæg, demonstrationer og hands-on øvelser, så I vil få mulighed for at afprøve de forskellige værktøjer og teknikker selv.
Vi håber, I vil være med til at udforske de mange muligheder, som lydproduktioner og podcast kan give i undervisningen, og vi ser frem til en inspirerende workshop sammen.

Lav faglige og kommunikerende universer

Slut:

Vi vil gerne invitere jer til en workshop om, hvordan vi kan producere fysiske produktioner ved hjælp af analoge og digitale teknologier i makerspace. Workshoppen vil give jer mulighed for at lære, hvordan I kan bruge teknologier som lasercutter og vinylcutter til at skære designs ud i forskellige materialer som pap, træ og vinyl.
Vi vil præsentere jer for de mange muligheder, som makerspace teknologierne kan give jer i undervisningen og sammen med borgerne, og vise jer, hvordan I kan bruge dem til at skabe fysiske produkter, som kan hjælpe eleverne med at lære på en ny og spændende måde.
Workshoppen vil bestå af en blanding af læringsmæssige idéer, demonstrationer og hands-on øvelser, så I vil få mulighed for at afprøve forskellige værktøjer og teknikker selv.
Teknologierne kan bruges i alle fag og i alle aldre, så uanset hvilket fag I underviser i, vil I kunne få gavn af værktøjerne.
Kom med til workshoppen for at udvide din horisont og planlægge nye aktiviteter i din undervisning.
Vi ser frem til at have en spændende og inspirerende workshop sammen.