Præsentationer

Hvis du ønsker at arbejde med forskellige præsentationstyper på Skoletube kan nedenstående programmer være relevante for dig:

CoSpaces Edu
Faglige universer og verdener
Relevant for 2.-9. årgang
Fungerer på PC og iPad

cospaces

CoSpaces er et program og app, der kan bruges til at oprette interaktive 3D-modeller og animationsprojekter. Det er ofte brugt i undervisningsøjemed for at hjælpe eleverne med at forstå komplekse koncepter eller skabe deres egne projekter over interesser eller fagligheder. Det kan også bruges til at oprette spil eller virtuelle verdener. Det er tilgængeligt både på webbrowser og som en mobilapplikation.

Kom godt i gang med CoSpaces

CoSpaces i indskolingen: Videoguides

CoSpaces på mellemtrinnet og i udskolingen: Videoguides

AhaSlides
Interaktive præsentationer og slides
Relevant for 4.-9. årgang
Fungerer i browser på PC og iPad

ahaslides

AhaSlides er en præsentationsværktøj til at lave præsentationer med interaktive elementer, det er kendt for at være et brugervenligt program, designmulighederne, mulighed for at tilføje interaktive elementer som quizzer, undersøgelser, spørgsmål og mulighed for at dele det online. Det bruges ofte i undervisningsøjemed for at engagere eleverne og gøre præsentationerne mere interessante. Det kan også bruges i erhvervsmæssige sammenhænge, fx i salgsmøder eller konferencer.

Kom godt i gang med AhaSlides

AhaSlides på mellemtrinnet og i udskolingen: Videoguides

Prezi
Smukke fremlæggelser med gode afspilningsmuligheder
Relevant for 4.-9. årgang

Prezi

Prezi er et præsentationsprogram, der bruges til at oprette smukke og interaktive præsentationer. Det adskiller sig fra traditionelle præsentationsværktøjer ved, at det bruger et zoom-baseret layout i stedet for en traditionel slide-visning. Dette giver eleven mulighed for at zoome ind og ud på specifikke dele af præsentationen og skabe en mere dynamisk og engagerende præsentation. Prezi er også kendt for at have et stort udvalg af skabeloner og designmuligheder.

Kom godt i gang med Prezi

Prezi på mellemtrinnet og i udskolingen: Videoguides

Padlet
ultimodale opslagstavler
Relevant for 0.-9. årgang

Prezi

Padlet er et digital værktøj på PC og iPad til at skabe interaktive og visuelle opslagstavler, der kan bruges til mange forskellige formål. Det kan bruges til at samarbejde og dele information live, det kan også bruges som et værktøj til brainstorming, organisering af idéer eller som et supplement til undervisning. Brugeren flere muligheder for at tilføje multimedieindhold som billeder, videoer, lyd og tekst.

Kom godt i gang med Padlet

Padlet introduktioner for grundskolen: Videoguides